woensdag 4 maart 2009

Duurzaam ondernemen als copywriter/vertaler?

Duurzaam ondernemen - People, Planet en Profit in balans brengen - wordt steeds belangrijker. Logisch, want we worden ons steeds bewuster van het feit dat praktisch alles wat we doen sporen achter laat. Als je dan de mogelijkheid hebt om iets goeds te doen dat je ook nog eens belangrijke kosten- en efficiencybesparingen op kan leveren, dan is de keuze makkelijk.

In de praktijk blijkt duurzaam ondernemen soms best lastig: hoe kun je duurzaam ondernemen als copywriter/vertaler? Door je facturen per e-mail te versturen? Door je aantekeningen vooral digitaal te maken en niet uit te printen? Door gebruik te maken van online of digitale woordenboeken, in plaats van papieren exemplaren?

'Druppels op een gloeiende plaat', zul je denken. Maar veel druppels zorgen er wel voor dat de gloeiende plaat afkoelt. Iedere maatregel die je in het kader van duurzaam ondernemen neemt, is er één. Wacht daarom niet tot je dat ene geweldige idee hebt waarmee je een wereld van verschil kunt maken, maar begin met het zetten van kleine stapjes. Zodat je straks achterom kunt kijken en zien dat je al een hele wereld van verschil hebt gemaakt!

Waar zie jij kansen en mogelijkheden om duurzaam te ondernemen?

1 opmerking: