maandag 15 november 2010

Dag van de Duurzaamheid

Toch bijzonder: je werkt tijden naar een bepaalde dag toe en voor je 't weet, is het alweer voorbij. Zo ging het ook met de Dag van de Duurzaamheid. Op 11 november werd die voor de tweede keer gehouden. Ook dit jaar sloegen weer duizenden bedrijven en particulieren de handen ineen om op kleine en grote schaal duurzaam aan de slag te gaan. Ook ik heb mijn steentje bij proberen te dragen. Door mee te doen aan de No Impact Week, maar ook door anderen op de hoogte te houden van de initiatieven die voor de Dag van de Duurzaamheid georganiseerd werden.

Zo interviewde ik voor Ode Marjan Minnesma van Urgenda, de actie-organisatie achter de Dag van de Duurzaamheid, vertelde Rachelle Eerhart me meer over de No Impact Week en maakte ik kennis met NUDGE, een nieuw platform voor duurzame consumenten.

Hoewel 11 november inmiddels al weer achter ons ligt, heb ik het idee dat de stroom aan duurzame initiatieven nog lang niet voorbij is. En dat is maar goed ook, want wat mij betreft kan Nederland niet snel genoeg verduurzamen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten