woensdag 24 november 2010

In de spotlight: Aankoopmakelaar Holland

Toen wij vorig jaar een nieuw huis kochten, hebben we even overwogen om een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Nog voor we dat konden doen, hadden we zelf ons ideale huis al gevonden én zo soepel onderhandeld, dat het nog geen dag later van ons was.

Natuurlijk gaat een huis kopen niet altijd zo soepel. En in dat soort gevallen is het helemaal niet gek om een aankoopmakelaar in te schakelen. Begin dit jaar maakte ik kennis met Rob van der Starre, van Aankoopmakelaar Holland. Hij vroeg me om teksten voor zijn website te schrijven en vertelde me dat hij voor praktisch al zijn klanten een aanzienlijk bedrag van de vraagprijs af kon halen. En dat bedrag zijn ze dan niet direct kwijt aan kosten, want de kosten zijn slechts een percentage van de winst.

Dat was voor mij nieuw: ik dacht eigenlijk altijd dat je daarvoor een zelfde bedrag kwijt was als voor de 'gewone' makelaar. Ik hoop de komende jaren geen (aankoop)makelaar meer nodig te hebben, maar als dat voor jou anders is, is het misschien geen gek idee om toch eens naar de mogelijkheden te informeren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten